כתבתה של גל צלח, תלמידת כיתה י', תיכון מקיף ז', אשדוד.
מדי שנה ושנה מגיעים לבתי הספר השונים תלמידים חדשים שעזבו ועברו בית ספר. כך התלמידים השונים יכולים להכיר אנשים חדשים ולפתח את המעגל החברתי שלהם. התלמידים אשר מכירים את המקום מרגישים בטוחים, אך איך התלמידים החדשים מרגישים כשהם מגיעים לכיתה חדשה?
אילנה, תלמידה כיתה י במקיף ז' באשדוד, חוותה את "התופעה" המכונה 'התלמיד חדש' מכיוון שעברה בית ספר. רוב התלמידים החדשים אינם מרוצים ממעבר לבית ספר חדש אך מעטים כמו אילנה רצו לעבור ואף שמחו מהמהלך.
אילנה היא תלמידה מקובלת בחברה, מאוד חברותית וחבריה מבית הספר הקודם שומרים איתה על קשר.
כשואלים את אילנה אם היא הייתה חוזרת לבית הספר הקודם היא אומרת שלא, "מפני שיש לי כבר חברים. אני מרוצה מהמורים. היחס שהם נותנים לתלמידים הוא טוב מאוד וזהו שינוי משמעותי מבית הספר הקודם". עוד היא מוסיפה: "זהו תהליך קצת קשה אך גם תהליך טוב שמשפר את חיי החברה שלי והתהליך הוא תהליך של הכרות ואפילו יכול לפתוח פרק חדש בחיים". אילנה די אופטימית. ביום הראשון ללימודים היא חשבה טוב וקיוותה לטוב. החששות שלה היו יותר על החברים ש"עזבה". עכשיו, לאחר שעברה בערך חצי שנה, היא מרגישה חלק מהכיתה והיא עדין בקשר עם החברים הקודמים שלה. היא אפילו המשיכה את הפעילות שהייתה שותפה בו בתנועת "הצופים".
כשואלים את אילנה אם היא הייתה חוזרת לבית הספר הקודם היא אומרת שלא, "מפני שיש לי כבר חברים. אני מרוצה מהמורים. היחס שהם נותנים לתלמידים הוא טוב מאוד וזהו שינוי משמעותי מבית הספר הקודם". עוד היא מוסיפה: "זהו תהליך קצת קשה אך גם תהליך טוב שמשפר את חיי החברה שלי והתהליך הוא תהליך של הכרות ואפילו יכול לפתוח פרק חדש בחיים". אילנה די אופטימית. ביום הראשון ללימודים היא חשבה טוב וקיוותה לטוב. החששות שלה היו יותר על החברים ש"עזבה". עכשיו, לאחר שעברה בערך חצי שנה, היא מרגישה חלק מהכיתה והיא עדין בקשר עם החברים הקודמים שלה. היא אפילו המשיכה את הפעילות שהייתה שותפה בו בתנועת "הצופים".
כששואלים אותה האם הכיתה מגובשת היא אמרה שכן, מאוד אפילו, והיא מרגישה חלק מהכיתה. "אני מרגישה שיש לי למי לפנות, גם מבחינת מורים וגם מבחינת תלמידים. ההורים שלי מאוד מעודדים ותומכים, ואני מקווה שזה ימשיך כך", אמרה.