29 בדצמבר 2010

המסע לגרמניה

פרויקט חדש, שבית הספר התיכון מקיף ז' משתתף בו, הוא פרויקט שמלווה קבוצה של בני נוער למסע בגרמניה, מדובר בסוג של חילוף תלמידים, הפרויקט עוד בחיתוליו, אך לאחר הביקור הראשון של בני הנוער הישראלים לגרמניה, נשקפת לפרויקט הצלחה רבה.

מדובר בפרויקט חדש, שעוסק בחילופי תלמידים בין בית ספר גרמני לבין בית ספר ישראלי, הפרויקט מתמקד בבני נוער בגילאי 15-16 (כיתות י' ו-י"א). בחנוכה, בני הנוער הישראלים התארחו אצל משפחה גרמנית, ובסביבות פסח, בני הנוער הגרמניים יתארחו אצל המשפחות הישראליות.

זוהי השנה השנייה שבה הפרויקט פועל, אך אל תטעו זו ממש לא השנה השנייה שמשרד החינוך עוסק בחילופי תלמידים.
המסע לגרמניה הוא פרויקט ייחודי ומבוקש, לא כל אחד מצליח להשתתף בו ומדובר בכסף רב שמושקע בו.
ביינתים, הפרויקט קוטף רק שבחים. צוות המורים כולל המנהלת של בית הספר מקיף ז' שהשתתף בפרויקט, מרעיפים עליו שבחים בלי סוף וכך גם התלמידים, ניראה כי כל התכנית היא הצלחה אדירה.

משיחה עם בני הנוער המשתתפים בפרויקט עולה כי הם כל כך התלהבו עד שהם רוצים לשחזר את טיסתם בקיץ.

כמו כן, גם מנהלת בית הספר, הגב' שרה שמש, החכימה לא מעט מהפרויקט. היא מספרת על הדרך הייחודית שבה לומדים התלמידים הגרמנים, ועל האופי השונה שלהם מזה שלנו, וכמובן, איך אפשר שלא, על התרבות האירופאית המקסימה והמשמעת בבית הספר הגרמני. אפילו נשקלות כמה תוספות חדשות לבית הספר בעקבות ההשתתפות של המנהלת בטיול.

בינתיים נחכה לחברי המשלחת הגרמנית ונראה מה תהיה תגובתם כשייראו את הארץ, מקרוב ויגורו עם אחת המשפחות הישראליות.

למרות שהפרויקט נשמע כל כך חלומי, החוויה הזו כמובן כרוכה בתשלום, אך התשלום זול למדי, מדובר בסבסוד של העירייה על מנת שתלמידים יוכלו ליהנות מחוויה חד פעמית כזו. עוד סיבה לצאת למסע היא שדווקא עכשיו בתקופת הכריסמס, השלג הגרמני בשיאו, והנוף נפלא. אך אל תטעו, זהו אינו נופש! אין זה טיול רגיל, מדובר בשליחות לא רגילה של התלמידים, שכן זהו מפגש היסטורי בין הנוער הישראלי לגרמני, כנראה על מנת לנסות ולקרב בין שני העמים, אחרי כל מה שהתרחש ביניהם בעבר.

אם במקרה, בית הספר שלכם יכנס גם הוא לתכנית המופלאה הזאת ואתם תוכלו להיות חלק מהמסע הנהדר הזה, אל תוותרו - תחשבו ותשקלו את האפשרות, ואל דאגה, לאלו מכם הרוצים להשתתף במסע לפולין בכיתה י"ב, המסע לגרמניה לא יפגע בסיכויים שלכם להתקבל.

נכתב על ידי מתן פיזמן, תלמיד כיתה י' 1, תיכון מקיף ז'.

21 בדצמבר 2010

חוגגים עשור לחילופי משלחות בין מקיף ח' לבית הספר התיכון בברלין

בטקס חגיגי ומרגש חגגו עיריית אשדוד ותיכון מקיף ח' עשור לחילופי משלחות בין בית ספר התיכון "ברטולד- ברכט" בשפנדאו, בברלין לבין תיכון מקיף ח' באשדוד.

בטקס החגיגי, בהשתתפות מלווי הפרויקט והמשלחות וכן עשרות רבות של בוגרי חילופי הנוער מהמחזור הראשון ועד היום, ציינו עשר שנים לחילופי משלחות תלמידים במקיף ח'.
את חילופי הנוער החלה מנהלת בית הספר הקודמת רוזיטה גולשמיט. והם נמשכים הודות לתמיכתה של עיריית אשדוד והליווי הצמוד של אריאלה רוזנטל וכרמית אלעזרא מהמחלקה לקשרי חוץ.

"חילופי המשלחות גרמו לשבירת סטיגמות וסטריאוטיפים ויצרו קרקע לקשרים ארוכי טווח בין התלמידים" אמר איציק תורג'מן, מנהל בית הספר מקיף ח'.


חתימה על אמנה ובה התחייבות להמשך התוכנית - מנהלי בתי הספר

יחד עם עמיתו הגרמני, מר מולר, מנהל בית הספר בלטולד-בלכט, חתמו השניים על אמנה שבה התחייבו להמשיך את תוכנית חילופי המשלחות.

גבי כנפו, יו''ר הקואליציה בעיריית אשדוד, ציין בטקס את חשיבות הקשר בין הנוער הגרמני לנוער בישראל למען זיכרון העבר ומחויבותנו לעתיד טוב יותר לדורות הבאים.


מר גבי כנפו מגיש שי הוקרה למארגן המשלחת מטעם ביה"ס הגרמני

כהכנה למפגשים עוברים התלמידים סדנאות וסמינרים במכון השואה, ולומדים על התקופה של מלחמת העולם השנייה בה הושמדו למעלה משישה וחצי מיליון יהודים בשואה.


תלמידים שני בתי הספר חולקים את החוויות המשותפות

תלמידי בתי הספר התארחו אלה בבתי אלה, וסיירו באתרים הקשורים למדינה ולהיסטוריה המשותפת גם בארץ וגם בגרמניה. בביקור תלמידי מקיף ח' בשפנדאו, ברלין. הם ביקרו בפרלמנט הגרמני, במוזיאון השואה בברלין, במחנה העבודה "דורה מטלבאו", בוילה ואנזה - הוילה שבה הוחלט על הפתרון הסופי.
בביקור המשלחת הגרמנית בארץ הם ביקרו ביד ושם ויצאו לטיול משותף במצדה, ים המלח ומכתש רמון. וקינחו ביום כיף בסופרלנד.

נכתב על ידי נועה אלקבץ, תלמידת בבית הספר התיכון מקיף ח'.

9 בדצמבר 2010

שכבה י"א במקיף ג' מתכוננת לשירות הצבאי - גדנ"ע

ספטמבר 2010 - המחנך הודיע לנו שבחודש נובמבר נצא לגדנ''ע בשדה בוקר. לא ממש הבנו במה מדובר, אך ככל שהתקרב המועד, והחלו ההכנות של השכבה לקראת היציאה, הלכו וגברו המתח וההתרגשות, ומצאנו את עצמנו מחכים בקוצר רוח ל- 28.11.2010.


יום ראשון ה-28.11.10 - העמסנו את המזוודות, עלינו לאוטובוסים ויצאנו לכיוון בסיס גדנ"ע שדה בוקר. כשהגענו, חילקו אותנו לקבוצות בסדר אקראי, נתנו לנו מדים ובין רגע נהיינו לחיילים – ואף דרשו מאיתנו להתנהג בהתאם: אם זה לעמוד ב"הקשב" או להצדיע כשצריך, וגם ליפול לשלושים כשמאחרים...
למדנו דברים בסיסיים כמו איך לפנות למפקדת שלנו בשטח, איך להתנהג בשדה הקרב ומה לעשות כשהאוייב זורק עלינו רימון. חווינו את התורנויות הקשות במטבח ובשירותים, שהרי "פינוק זה רק שם של שמפו...", נהיינו חקלאים לעת מצוא כשניקינו את הבסיס מקוצים ומעשבים מיותרים, שהרי "חול זה טעים וקוץ זה נעים..." ועל כל החוויות האילו עלתה החווייה של הירי באש חיה!!! כן, כן, באש חיה!


השכמה ב-05:30. זמן התארגנות מוקצב ל-20 דקות, הקושי של הקור והשינה של מספר שעות בלבד... - להגיע ב-08:00 לביה"ס כבר קטן עלינו.

בלילה הרביעי והאחרון כבר הרגשנו את הסוף ולא רצינו שזה יגמר. המחשבה להיפרד מכולם ובמיוחד מהסגל הציפה את עינינו בדמעות. השחר עלה ואנחנו כבר מסודרים בח'. נתנו את הפוש האחרון שלנו וקיבלנו את המפקדים בפעם האחרונה. ניקנו את הבסיס ואז הגיעה השעה לשבירת "דיסטנס". כל צוות התקבץ עם המפקד/ת שלו בנפרד. התחבקנו, הצטלמנו והעלינו חוויות מהשבוע החולף. את כל זה ליוותה תחושת עצב בגלל הפרידה. רצינו שזה יימשך עוד, אך התנחמנו בעובדה שחוזרים הביתה לאמא ואבא.

החוויה העצומה הזו, שעברנו במשך חמישה ימים, תרמה לנו רבות. השילוב האקראי של התלמידים הביא לרמה גבוהה של גיבוש חברתי בקרב תלמידי השכבה. למדנו להכיר את עצמנו טוב יותר וגילינו בתוכנו כוחות חדשים. גילינו את המוטיבציה הגבוהה בתוכנו, ושאנחנו מסוגלים להשיג הרבה בכוח הרצון - וכי "השמיים הם הגבול".

בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לכל המפקדים הנהדרים בגדנ"ע, על העבודה המופלאה שהם עושים, וכמובן לצוות המורים של שכבה י"א, שליוה אותנו לאורך כל השבוע וחיזק אותנו. ותודה אחרונה לעדה נגר, מנהלת בית הספר, על שאיפשרה לנו לחוות את החווייה הבלתי-נשכחת הזו.

נכתב על ידי לי-אור, תלמידת כיתה י"א 6, תיכון מקיף ג'.

8 בדצמבר 2010

פעילות מש"צים

השנה בתפקידי כמש"בית (מדריכת של"ח בוגרת), תפקדתי כאחראית מש"צים בבית הספר.
הייתי אחראית על תפקוד הפעילויות, יציאת ימי שדה, ארגון גיחה (למרות שלא יצאתי אליה) ופעילויות שונות במסגרת המש"צים.

החוויה שהייתה לי השנה מהמש"צים שנהנתי ממנה במיוחד, הייתה כנס חנוכה בהרי ים המלח - אליה יצאנו כל המש"צים ופרחי מש"צים. בכנס הבאנו את המימוש לתפקידנו ואת יכולותינו, הדרכנו, הכנו ארוחת ערב ובוקר, אנחנו המשצים הבוגרים שמרנו וכיוונו את החדשים, ולאורך כל הטיול היינו ביחד, שרנו שירים והעלינו את המורל הקבוצתי. אני מוכרחה להודות שזה היה טיול שלא היה כמוהו – כולנו נהנינו פה אחד, היה מרגש, מצחיק, מלהיט, ואפילו, יש לומר, קשה. כי פשוט טיילנו ברחבי ים המלח וטיפסנו כמקצוענים. אך כל זאת היה שווה כי היינו ביחד, ראינו חברים מרחבי הדרום וראינו נופים שלא רואים בכל יום.


אני חייבת להודות כי הפעילויות שעשינו אחר הצהריים במסגרת תוכנית של"ח היו לעיתים קשות ומעייפות עקב התכנונים, המרץ וההשתלטות - אך המאמץ היה שווה - יצרנו משצ"ים חדשים במשפחת של"ח.

ההתייחסות במשצ"ים אחד לשני היא חברית כי הרי במש"צים כולנו חברים אשר יוצאים להדרכות וטיולים ביחד, ורוב קבוצת המשצים בבית הספר היא מהכיתה שלי ככה שלרוב אנו נמצאים ביחד.


המחוייבות האישית הזו (במסגרת תוכניות המעורבות החברתית במערכת החינוך באשדוד) היא פעילות שאני עוסקת בה מכיתה ח', והשנה זה לא היה משהו שונה שאני עוסקת בו, אך אם מסתכלים אחורה אני יכולה להגיד שהמש"צים שינו בי המון מתכונותיי: שיפרו את הביטחון העצמי שלי, את כושר הדיבור, את היכולת להשתלט על דברים ועל קבוצה, על הכושר הגופני וגם בהכרת חברים רבים מכל רחבי הארץ – מאילת ועד חיפה.

עברתי כבר 2 קורסים במסגרת המש"צים, ובקיץ אני בתקווה לעבור את השלישי והאחרון אשר יחתום את היותי מש"צית בוגרת ומאושרת.

במסגרת המש"צים אני מרגישה משפחה כי כולנו מכירים כל כך הרבה זמן ונמצאים כל כך הרבה ביחד ונפגשים גם מחוץ למסגרת החינוכית, ככה שאין שום סיבה שאני לא אמשיך את הפעילות שלי במש"צים, כל עוד אני נהנת מלהדריך, לנווט להנהיג ולהכיר חברים חדשים אני אמשיך בפעילות זו במלוא התעוזה.

בהחלט שאני מתכוונת להמשיך בפעילות זו גם בשנה הבאה!


נכתב על ידי ספיר ברנשטיין, תלמידת כיתה י"א, ביה"ס התיכון מקיף ט'.

המש"צים (מדריכי של"ח צעירים) הם תלמידי בתי ספר מקיפים מכלל רחבי הארץ אשר עוברים הכשרה והדרכה מתאימה. במערכת החינוך באשדוד משלבת תוכנית של"ח לימודים בכיתה עם סיורים בשטח במטרה לחזק בקרב הנוער את האהבה ואת תחושת השייכות לארץ ולמדינה, לסייע ביצירת רקמת יחסים בין היחיד לזולת ולעודד נכונות למילוי חובות חברתיות ולאומיות. תוכנית של"ח כוללת למידה של שעה שבועית אחת בבית הספר, ויציאה של התלמידים לימי שדה משימתיים בהם מסיירים באתרים ומסלולי סיור שונים ברחבי ישראל.

1 בדצמבר 2010

"רגע לפני גיוס"

מסע הגיוס לצה"ל התחיל בכיתה י'א.
הזמן עובר וכיתה י"ב כבר עומדת להסתיים, וכמו שאומרים - כשנסגרת דלת אחת נפתחות דלתות אחרות.
הנה אנחנו תלמידי שכבה י"ב עומדים לפני היום החשוב – הגיוס לצה"ל!

המסע שלנו התחיל בקבלת הצו הראשון – להגיע ללשכת הגיוס באר שבע. מיד עם סיום הצו הראשון מגיע גם תאריך הגיוס.
ההתרגשות מתחילה: מה יהיה? עם מי נהיה? האם יהיו איתנו חברים? קרבי? בסיס סגור? יש אוכל? איך המפקד?.. הרבה שאלות מציפות אותנו.
אתם שואלים למה? כי צה"ל צריך אותנו!!
צה"ל זה מדינת ישראל.

בפעילות שנערכה היום (30.11.10) בביה"ס התיכון מקיף ג', במסגרת תוכנית "רגע לפני גיוס" הגיעו אלינו קציני צה"ל (מיל.), שנראה שבמשך שירותם הצבאי לא דילגו על תפקיד מכלל התפקידים בצה"ל – לחמו, התנדבו, הדריכו, פיקדו, כעסו, בכו צחקו וגם אהבו.

8:00 -13:00 יושבים, מקשיבים, שואלים ומתעניינים, סופגים כוח מהדברים הנאמרים על המורשת שלנו, חשים את הציונות שבנו, ומרגישים רצון להמשיך להגן על המדינה שלנו, שלא מובנת מאליה, ולהתגייס כדי לשמור עליה.

צבא זה לא רק שנתיים/שלוש מהחיים שלך, זה כל החיים שלך.
אתה נכנס, ויוצא ממנו אדם שונה לחלוטין עם ערכים; אדם עם עמדות מגובשות יותר שיודע מהם רצונותיו, אדם שמכבד את מדינתו ונאמן לה.

8:00 -13:00 - יושבים, מקשיבים, שואלים ומתעניינים, עם כל הפחדים, הדאגות, החששות והלחצים המטרידים אותנו, וגם מצאנו תשובות לשאלות רבות שהטרידו אותנו.

התחושות שלנו בתום יום הפעילות של "רגע לפני גיוס" הן של מוטיבציה גבוהה יותר, רצון להיות קרבי, מוסריות , חיפוש אחר שירות משמעותי, אחריות, כבוד לצה"ל, "הרעלה", התמדה... - אלה הם הערכים שמהם אנו שואבים את הכוח להמשיך!

זיכרו! אין אדם שלא יכול, יש אדם שלא רוצה.

בית ספר מקיף ג' – קבלו ח"ח על העשייה וההכנה!

ועכשיו… שהמסדר יעבור לדום.

"אין דבר העומד בפני הרצון"

נכתב על ידי ירדן אלימלך, תלמיד כיתה י"ב 6 מביה"ס התיכון מקיף ג'
מינהל החינוך באשדוד רואה חשיבות רבה בשקיפות ובהצגת הנעשה במסגרות החינוך בעיר. חשיבות מיוחדת ניתנת לדעתם של תלמידי העיר על השקפותיהם, המאירים לא פעם את עיניהם של מקבלי ההחלטות. להלן במה לביטויים ולחוויותיהם ממסגרת הלימודים של התלמידים המוזמנים להעביר מפרי עטם למערכת האתר.

המעוניינים לפרסם בעמוד זה, מוזמנים להעביר את הצעותיהם באמצעות
הלינק.